نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پروژکتورها مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری غیرقابل پیش بینی هستند و در برخی زمان ها یا مواردی از کار می افتند. بیان چند مورد از این قبیل که در همه پروژکتورها مشترک است و راه حل های سریع آنها در این مقاله به برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور قرار دارد. تعمیرات پروژکتور را انجام دهید.

برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور
برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور

گرم شدن بیش از حد

در برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور، وقتی وسایل الکترونیکی با برق کار می کنند، گرما تولید می کنند. یک پروژکتور افزایش بسیار بیشتری در تولید گرما در مقایسه با سایرین تجربه می کند. گرمای ایجاد شده در داخل می تواند مهندسی داخلی را از بین ببرد، مانند لامپ پروجکشن، مادربرد و فن خنک کننده، و غیره.

برای رفع آن، می توانید سعی کنید پروژکتور را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. راه حل بعدی می تواند تمیز کردن گرد و غباری باشد که ممکن است در فیلترهای پروژه به دام افتاده باشد. آخرین راه حل می تواند تعمیر فن خنک کننده و تعویض آن در مواقع لزوم باشد.

پروژکتور روشن نمی شود

در برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور، کار کردن با این دستگاه های الکترونیکی پیچیده می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. چند کابل شل نیز می تواند باعث اختلال در عملکرد پروژکتور شود.

برخی از مواردی که پروژکتور روشن نمی شود و مشکل می تواند سیم برق باشد. این کابل ها دارای پین هستند و کوچکترین حرکت می تواند منجر به قطع و وصل شود.

راه دیگر می تواند تنظیم مجدد تایمر لامپ باشد. ضروری به نظر نمی رسد، اما این تایمر می تواند از روشن شدن لامپ جلوگیری کند. تنظیم مجدد می تواند باعث کارکرد پروژکتور شود.

این را ببینید  5 نکته برای رفع مشکلات رایج پروژکتور

یک مشکل ساده و در عین حال قابل توجه در مورد قفل های باز با پروژکتورها. به عنوان یک اقدام ایمنی، پروژکتورها هنگام باز بودن قفل ها روشن نمی شوند. بنابراین، بستن آنها ممکن است به از سرگیری عملکرد پروژکتور کمک کند.

خاموش شدن خودکار پروژکتور

در برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور، سناریوی معمول خاموش شدن خودکار پروژکتور می تواند به دلیل عدم اتصال کابل ها به درستی باشد یا ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد یا کار نکردن کارآمد فن خنک کننده باشد.

همه این مشکلات را می توان با بررسی های سریع و دقیق حل کرد. خاموش کردن پروژکتور برای مدتی نیز می تواند به خنک شدن دستگاه و راه اندازی مجدد کمک کند.

ورودی ها کار نمی کنند

همانطور که گفته شد چندین ورودی در یک پروژکتور وجود دارد. هر کدام عملکردهای فردی و متمایز دارند. هنگامی که هر یک از ورودی های مورد نیاز کار نمی کند، در اینجا چند مرحله عیب یابی وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید.

برای تشخیص خرابی کابل یا پورت، باید چندین ترکیب را قبل از نتیجه گیری بررسی کنید. در حالی که منبع ورودی را به پورت دیگری در همان دستگاه تغییر می دهید، می توانید نتیجه بگیرید که اگر خروجی قابل مشاهده باشد، معیوب است.

ممکن است کابل‌های معیوب باشد یا آداپتور متصل به پروژکتور نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. می توانید آن را به پورت های مختلف تغییر دهید و بررسی کنید که آیا کابل سوخته یا آداپتور معیوب است.

نتیجه گیری با بدترین مشکل و می تواند مشکل اصلی باشد. در این صورت، کل پروژکتور باید عوض شود.

این را ببینید  اتصالات بی سیم پروژکتور

کنترل از راه دور کار نمی کند

در برطرف شدن مشکلات مهم پروژکتور، هنگامی که شما با یک پروژکتور کنترل از راه دور کار می کنید، ممکن است چالش های منحصر به فردی وجود داشته باشد. برای انجام آن، چند راه حل ساده وجود دارد:

  • یک باتری کافی برای عملکرد ضروری است. بنابراین، تعویض گاه به گاه باتری های کنترل از راه دور می تواند به رفع مشکل کمک کند.
  • در مورد سیگنال های مادون قرمز کنترل از راه دور محدودیت خاصی برای فاصله وجود دارد. راه حل آن می تواند استفاده از آن از فاصله بهینه باشد، نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور.
  • آخرین راه حل این است که بررسی کنید که آیا پروژکتور در حالت آماده به کار است یا هر حالت دیگری از این قبیل. در این حالت ها، کنترل از راه دور غیر فعال در نظر گرفته می شود.

بدانید: راهکارهای رفع 10 مشکل رایج نمایشگر پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =