نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگام خرید یک پروژکتور، باید آماده رسیدگی به مشکلاتی باشید که ممکن است با گذشت زمان ایجاد شوند. هیچ پروژکتوری به خودی خود کامل نیست و از آنجایی که یک دستگاه فنی است مستعد ایجاد خطا است. یکی از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود این است که پروژکتور شروع به سبز نشان دادن می کند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. برخی از این دلایل را می توان با انجام اقدامات تعمیر ساده بر روی پروژکتور خود برطرف کرد، برخی دیگر نیاز به خدمات حرفه ای دارند. توجه داشته باشید که دلایلی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند، چند مورد از بسیاری از علل دیگر هستند. اگر هیچ کدام از اینها علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور نیست، باید با خدمات مشتری برند پروژکتور خود تماس بگیرید.

علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور
علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور

بررسی علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور

در علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور دلایل مختلفی برای سبز نشان دادن پروژکتور شما وجود دارد. در این مقاله به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم. دانستن مشکل یک چیز است، یافتن راه حل برای آن چیز دیگری است. نه تنها مشکل به شما نشان داده می شود، بلکه راه حل نیز به شما داده می شود.

اتصال کامل کابل ها

در علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور این امکان وجود دارد که پروژکتور شما به طور ناگهانی شروع به نمایش سبز کند. اغلب اوقات، پروژکتور قبل از اینکه سبز شود، مدتی خوب کار می کند.

ایراد ممکن است لزوماً از خود پروژکتور نباشد. قبل از باز کردن پروژکتور برای شروع بررسی قطعات، مطمئن شوید که کابل ها به خوبی به هم وصل شده اند.

این را ببینید  تعویض مادر برد پروژکتور DBPOWER RD-810

اگر کابل ها به خوبی وصل شده باشند، پس مشکل از آنجا نیست. می توانید به آزمایش پروژکتور با دستگاه های دیگر ادامه دهید. این به شما امکان می دهد تشخیص دهید که آیا مشکل از دستگاه های متصل است یا از پروژکتور شما.

سیم VGA خراب

در علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور این یکی دیگر از مشکلات کابل است که می تواند باعث ایجاد ته رنگ سبز در تصویر ارائه شده شود. این یک اتفاق رایج در سیم های VGA است، به ویژه آنهایی که برای پروژکتورهای قابل حمل استفاده می شوند.

وقتی این سیم ها خراب می شوند، در دوشاخه خم می شوند و شل می شوند. این روی اتصالات تأثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد رنگ سبز روی تصویر شود.

بهتر است سیم ها را با سیم های جدید تعویض کنید. با این حال، اگر نمی توانید سیم های جدیدی تهیه کنید، احتمالاً می توانید با سیم نزدیک یکی از دوشاخه ها بازی کنید. سیم را طوری بچرخانید که بتواند دوباره به درستی وصل شود و به صفحه نمایش عادی برگردد. اگر چه این روش موثر است، اما بهتر است یک سیم VGA جدید تهیه کنید. چرا خودتان را از استرس نجات نمی دهید؟

پروژکتور روی تنظیم سیگنال ورودی صحیح تنظیم نشده

در علت سبز شدن نمایشگر پروژکتور اگر پروژکتور شما روی تنظیم سیگنال ورودی صحیح نباشد، ممکن است سبز نشان داده شود. اگر تصاویر را از یک پخش کننده DVD پخش می کنید، معمول است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات سیگنال ورودی را به Auto یا Component تغییر دهید.

این را ببینید  جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی

تنظیم خودکار کیفیت تصویر پروژکتور را بهینه می کند. به طور معمول، یک پروژکتور می تواند تنظیمات سیگنال ورودی را به طور خودکار تشخیص دهد. با این حال، اگر نیاز به تغییر تنظیمات دارید، می توانید از منوی سیگنال استفاده کنید.

حالت ورودی رو هم چک کن شاید مشکل از اونجا باشه. به عنوان مثال، هنگامی که یک پروژکتور LCD از طریق ورودی های کامپوننت به پلی استیشن 3 متصل می شود، به رنگ سبز نمایش داده می شود. با این حال، هنگامی که حالت رنگ را به RGB تغییر می دهید، رنگ به حالت عادی باز می گردد.

دیسک سه رنگ به رنگ سبز چسبیده

پروژکتور شما ممکن است در قسمت سبز چرخ رنگ گیر کرده باشد. این یکی دیگر از دلایل احتمالی سبز نشان دادن پروژکتور شما است. این چرخ رنگ در پروژکتور برای بهبود ایده سیاه و سفید در پروژکتور DLP تک تراشه طراحی شده است. این چرخ رنگ در مدل های قدیمی برخی از پروژکتورها رایج است.

تراشه DLP در پروژکتور مانند آینه ای است که نور را از طریق لنز پروژکتور منعکس می کند. از آنجایی که تراشه فقط بر اساس سیاه و سفید کار می کند، پروژکتور برای نمایش تصاویر رنگی نیز ارتقا یافته است.

چرخه رنگ می چرخد ​​و رنگ های قرمز، آبی و سبز را در فواصل زمانی مشخص می کند. چرخ دست به دست با تراشه DLP کار می کند. هر رنگی که چرخانده شود، تراشه DLP آن رنگ نور را روی صفحه نمایش می دهد.

در مواردی که پروژکتور شما فقط رنگ سبز را نشان می دهد، ممکن است چرخه رنگ سبز را چرخانده و گیر کرده باشد. در این مرحله به جز رنگ سبز نمی تواند رنگ دیگری را نشان دهد.

این را ببینید  مقایسه 3LCD با پروژکتور DLP

رنگ های دیگر نمایش داده نمی شوند و پروژکتور شما یک رنگ سبز برای همه تصاویر می دهد. برای حل این مشکل، باید پروژکتور را باز کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید چه چیزی مانع چرخش چرخ رنگ می شود، سپس همه چیز را درست کنید. هنگام باز کردن پروژکتور مراقب باشید تا به برخی از اجزای آن آسیب نرسانید.

اگر چرخ رنگ خراب شده است، بهتر است آن را تعویض کنید. این شما را از مشکلات آینده با چرخ رنگ نجات می دهد. هنگامی که چرخه رنگ شروع به چرخش می کند، رنگ سبز از صفحه خارج می شود و پروژکتور شما به درستی شروع به کار می کند.

بدانید: خرابی های رایج پروژکتور سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =