نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها. مگر اینکه پروژکتور مدل قدیمی‌تری داشته باشید، فقط 30 تا 40 ثانیه طول می‌کشد تا لامپ گرم شود. برای دوره سرد شدن هم همینطور است. اگرچه زمان زیادی طول نمی کشد، اما به هر حال بی حوصلگی و عجله کردن آن آسان است. تلاش برای استفاده از پروژکتور قبل از روشن شدن کامل لامپ باعث ایجاد تصاویری می شود که دیدن آنها دشوار است. لامپ فورا تاریک می شود، اما شما یک مرحله کنترل مهم را نادیده گرفته اید. به زبان ساده، چیزهای زیادی وجود دارد که باید قبل از استفاده از پروژکتور بدانید، در غیر این صورت ممکن است به طور غیرضروری در حال سوختن از طریق لامپ ها و سایر قطعات باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، زمانی که یک لامپ واقعاً می میرد، باید به چند نکته توجه کرد.

گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها
گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها

وقتی یک لامپ پروژکتور خراب می شود چه اتفاقی می افتد

در گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها. عملکردهای گرم کردن و خنک کردن برای افزایش عمر لامپ در جای خود قرار دارند. تعویض لامپ از یک لامپ ساده است. لامپ قدیمی و سوخته را باز می کنید و آن را با لامپ جدید جایگزین می کنید. وقتی صحبت از پروژکتورها می شود به این راحتی نیست. اغلب، سازنده آن است که لامپ را جایگزین می کند. نه تنها باید هزینه لامپ جدید را بپردازید، بلکه هزینه ارسال پروژکتور خود را به سازنده نیز باید پرداخت کنید.

همچنین تعمیرگاه های محلی، اغلب در فروشگاه های زنجیره ای الکترونیک وجود دارد. شما مجبور نخواهید بود هزینه حمل و نقل را بپردازید، اما هنوز هم هزینه های نیروی کار و تعویض لامپ وجود دارد. به عبارت دیگر، تعویض لامپ ها می تواند یک مزاحمت پرهزینه باشد، بنابراین احتمالاً بهتر است از تجهیزات خود مراقبت کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.

این را ببینید  تعویض فن پروژکتور 7210

چگونه بفهمیم که به یک لامپ پروژکتور جدید نیاز دارید؟

در گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها راه اصلی برای دانستن اینکه زمان دریافت یک لامپ پروژکتور جدید فرا رسیده این است که لامپ اصلاً نوری تولید نمی کند. در این مورد، مطمئناً زمان آن رسیده است که آن را به فروشگاه یا سازنده برگردانید. با این اوصاف، چند راه دیگر برای دیدن اینکه آیا لامپ در حال خروج است نیز وجود دارد. ما تعدادی از آنها را در زیر و همچنین در مقاله دیگر خود در مورد همین موضوع فهرست کرده ایم.

صدای “پاپینگ” وجود دارد

اگر پروژکتور را روشن کردید و صدای “پاپ” شنیدید، احتمالاً صدای خاموش شدن لامپ است. اگر بعد از چند ثانیه لامپ پروژکتور هنوز روشن نشده است، زمان آن رسیده است که گزینه های لامپ جایگزین را بررسی کنید.

پیام هشدار ظاهر می شود

اکثر پروژکتورهای مدل جدیدتر مانند Optoma HD146X (در آمازون) زمانی که لامپ به پایان عمر خود نزدیک می شود هشدار ارسال می کند. این می تواند هر چیزی باشد، از یک چراغ نشانگر کوچک روی پروژکتور گرفته تا یک پیام هشدار که روی صفحه ظاهر می شود. پس از تعویض لامپ، مطمئن شوید که این عملکرد را بازنشانی کرده اید تا اخطارهای بعدی را دریافت کنید.

کم نور تصاویر روی صفحه

اگر تصاویر به اندازه اولیه واضح و روشن نباشند، ممکن است لامپ پروژکتور شروع به کم‌نور شدن کند. این یک علامت هشدار اولیه است که لامپ نیاز به تعویض دارد. اگر آن را زیاد بگذارید، مرحله بعدی صدای ترکیدن است که نشان می دهد لامپ مرده است.

این را ببینید  گرمای بیش از حد پروژکتور و آسیب های آن

رنگ های تار

یکی از مزایای استفاده از پروژکتور وضوح تصویر است. با این حال، هنگامی که متوجه می شوید رنگ ها کم رنگ و تار به نظر می رسند، احتمالاً مشکل از لامپ پروژکتور است. قادر به تولید نور کافی برای ارائه تصاویر واضح و شگفت انگیزی که انتظارش را داشتید نیست.

سوسو زدن تصاویر روی صفحه

در گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها اگر پروژکتور آسیب ندیده باشد و تصاویر روی صفحه سوسو بزنند، لامپ لامپ آماده خاموش شدن است. ممکن است چند ماه دیگر ادامه داشته باشد، اما شاهد بدتر شدن مداوم کیفیت تصویر خواهید بود.

بدانید: خرابی تصویر در پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =