نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شما در حال دیدن یک فیلم هستید و تاری موقتی که مدام ظاهر می شود. شما قبلاً می دانید که این به دلیل لرزش پروژکتور شما ایجاد می شود. سوال شما اکنون این است که “چرا پروژکتور من می لرزد؟” خب، لرزش پروژکتور در واقع بسیار رایج است. آنها دلیلی برای ناراحتی نیستند. پروژکتور شما ممکن است به یکی از دلایل متعدد لرزش داشته باشد. چند ترفند اینجا و آنجا همه چیز را درست می کند. آیا می خواهید بدانید چرا پروژکتور شما می لرزد؟ آیا می خواهید ارتعاشات را مهار کنید؟ به خواندن این مقاله در مورد جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی ادامه دهید.

جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی

جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی و علت آن

برای جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی معمولاً ارتعاشات روی پروژکتور در اثر نیروهای خارجی ایجاد می شود. آنها به راحتی می توانند ارتعاشاتی باشند که از ساختمان عبور می کنند. ارتعاشات ممکن است ناشی از واحدهای تهویه مطبوع باشد. آنها همچنین می توانند نتیجه ساب ووفر یا ترافیک پیاده روی باشند.

ارتعاشات دارای برد طولانی هستند، بنابراین ممکن است از کف شما نباشند. از یک طبقه بالاتر، آنها همچنان می توانند بر پروژکتور شما تأثیر بگذارند. لرزش ممکن است به دلیل مشکلات مربوط به پروژکتور نیز باشد. آیا پروژکتور شما روی قفسه نصب شده یا قرار داده شده است؟

اگر پروژکتور شما محکم به پایه خود بسته نشده باشد، ممکن است به راحتی لرزش داشته باشد. نحوه نصب پروژکتور خود را بیاموزید. برخی از پروژکتورها دارای فن های خنک کننده قوی هستند. اگر به درستی نصب نشود، فن ها ممکن است باعث لرزش پروژکتور شوند.

این را ببینید  6 مشکل رایج پروژکتور پس از نصب لامپ جدید

کوچکترین چیز می تواند باعث لرزش پروژکتور شما شود. حتی صداهایی که از آن عبور می کنند نیز برای تأثیر ملایم روی پروژکتور کافی است. آیا به نظر می رسد که هیچ اجتنابی از این ارتعاشات وجود ندارد؟ خوب، ظاهر می تواند فریبنده باشد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مهار لرزش پروژکتور انجام دهید.

بخوانید: نکات مورد استفاده پروژکتور

راه های رفع لرزش پروژکتور

برای جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی چه کاری می توانید انجام دهید؟ محکم بستن آن شروعی عالی خواهد بود. همیشه بهتر است از نصب محکم پروژکتور خود اطمینان حاصل کنید. هرچقدر هم که کم باشد، جایی برای حرکت ندهید.

در اینجا روش دیگری وجود دارد: استراتژی. پروژکتور خود را با فاصله ای دور از جایی که سیستم صوتی قرار دارد نصب کنید. همچنین، آن را دور از هر دیوار یا مناطق دیگری که مستعد فعالیت مداوم هستند نصب کنید. امواج و حرکات صوتی به ارتعاش کمک می کنند.

روش رایج تری وجود دارد شما می توانید لوازم جانبی یا تجهیزاتی را تهیه کنید که به بافر امواج کمک کند. این لوازم به عنوان مانع عمل می کنند. آنها امواجی را که ممکن است از پروژکتور عبور کرده و باعث ارتعاش شوند، رهگیری می کنند.

موانع می توانند مواردی مانند:

  • براکت های نصب پروژکتور
  • واشر لاستیکی
  • پدهای جداکننده فوم لاستیکی
  • پایه های عایق لرزش

رایج ترین این تجهیزات پدهای جداکننده هستند. همه اینها ابزارهای میرایی ارتعاش هستند. آنها برای جذب لرزش ناشی از پروژکتور استفاده می شوند. چطورکار می کنند؟ آنها فرکانس ارتعاش طبیعی پروژکتور ویبره را تغییر می دهند. این باعث کاهش سرعت ارتعاشات منتقل شده می شود.

این را ببینید  زمان روشن بودن پروژکتور

بهترین ماده ضد لرزش

برای جداساز لرزش پروژکتور بصورت تضمینی لاستیک به طور کلی به عنوان بهترین ماده برای جداسازی ارتعاش در نظر گرفته می شود. با این حال، انواع مختلفی از لاستیک وجود دارد.

خواص کار تعیین کننده نوع لاستیک مورد استفاده است. یک تصور غلط رایج در مورد لاستیک وجود دارد. مردم فکر می کنند کلمه “لاستیک” فقط به یک نوع ماده اشاره دارد. در حقیقت، انواع و ترکیبات مختلف لاستیک وجود دارد. همه آنها برای شرایط و کاربردهای خاص طراحی شده اند.

لاستیک یک ماده ضروری است. این می تواند لاستیک طبیعی یا سنتز شده باشد. لاستیک دارای زنجیرهای بلند است. زنجیرها مارپیچ هستند و وزن مولکولی بالایی دارند.

این زنجیره ها به همراه مواد شیمیایی خاص شبکه ای را ایجاد می کنند. در نتیجه، ما ماده ای با مقاومت کششی بالا داریم. می تواند تغییر شکل بالای بیش از 200٪ را تحمل کند و شکل اولیه خود را به دست آورد.

لاستیک طبیعی الاستومر نامیده می شود. در واقع، مواد مصنوعی که شباهت هایی با لاستیک دارند، الاستومر نیز نامیده می شوند.

الاستومرهای لاستیکی یا ترموپلاستیک (TPE) برای ساخت پایه های لرزشی استفاده می شوند. اینها معمولاً برای ساخت پا برای ماشین آلات استفاده می شوند.

TPE مزایای زیادی دارد. آنها همچنین مواد بسیار قابل اعتمادی برای کاهش ارتعاش هستند. الاستومرهای ترموپلاستیک در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم هستند. همچنین دارای انعطاف پذیری و استحکام ضربه ای بالایی هستند.

TPE دارای خواص الکتریکی شگفت انگیزی است. به همین دلیل است که آنها برای استفاده با تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی عالی هستند.

این را ببینید  مشکل نصب لامپ پروژکتور

بیشتر بدانید: هات اسپات پروژکتور چیست؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =