نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع خرابی تصویر در پروژکتور

خرابی تصویر در پروژکتور/ اگر تصویر کامل را نمی بینید، ممکن است به دلیل اختلاف بین وضوح پروژکتور و دستگاه منبع باشد. اگر بتوانید حداکثر رزولوشن پروژکتور را تعیین کنید و دستگاه منبع را مطابق با آن تنظیم کنید، باید شروع کنید. پروژکتورهای با وضوح بالا بسیار توصیه می شوند زیرا هیچ مشکلی در ارتباط با منابع ویدیویی با وضوح بالا ندارند.

اغلب وضوح پروژکتور در دفترچه راهنما ذکر می شود. به یاد داشته باشید که فرآیند تغییر وضوح بسته به دستگاه منبع مورد استفاده متفاوت خواهد بود. برخی از آنها همچنین دارای دفترچه راهنما هستند که به شما در مورد نحوه انجام این فرآیند اطلاع می دهد. همچنین، ممکن است با پروژکتور خود بیش از حد روی تصویر زوم کنید. در نتیجه، بزرگنمایی با استفاده از دکمه روی پروژکتور می تواند به شما کمک کند کل تصویر را روی صفحه نمایش ببینید.

خرابی تصویر در پروژکتور

کیفیت تصویر ضعیف

کیفیت تصویر نیز می‌تواند رضایت‌بخش نباشد تا جایی که غیرقابل تماشا باشد. برخی از ویژگی های کیفیت پایین تصویر شامل تصاویر کسل کننده و محو، سایه ها و نقاط و خطوط قابل مشاهده است.

برای سایه ها و تصاویر کسل کننده و محو، مشکل می تواند به سادگی تنظیمات بهینه سازی اشتباه باشد. به این ترتیب، می توانید وضوح، زوم، روشنایی، کنتراست و تنظیمات پیکربندی رنگ را بررسی کنید. یک تنظیم ساده در هر یک از این قسمت ها می تواند مشکل را اصلاح کند و تصاویری زیبا و شفاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

به یاد داشته باشید که باید تنظیمات را در پروژکتور و دستگاه منبع اصلاح کنید. علاوه بر این، لامپ پروژکتور شما ممکن است به پایان عمر خود نزدیک شود، بنابراین نیاز به تعویض دارد.

این را ببینید  10 مشکل رایج نمایش پروژکتور

در برخی موارد، پروژکتور حتی ممکن است مشکلی نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر از پروژکتور در اتاقی با نور مناسب استفاده کنید، تصاویر بدون شک کسل کننده و محو خواهند شد. با این حال، هنگام روشن کردن دستگاه، می توانید نور محیط را کاهش دهید و کیفیت تصویر به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

بخوانید: 6 مشکل رایج پروژکتور پس از نصب لامپ جدید

خطوط و نقاط رنگی در تصویر پروژکتور

جایی که نقاط و خطوط را روی صفحه می بینید، مقصر می تواند اتصال معیوب بین پروژکتور و دستگاه منبع باشد. بررسی سیم‌ها و اتصالات باید به شما در تأیید صحت این موضوع کمک کند. اگر کابل ها آسیب دیده باشند، می توانید کابل های دیگر را در آمازون یا از فروشندگان دیگر خریداری کنید.

اگر مشکل نقاط و خطوط همچنان ادامه داشته باشد، احتمالاً مشکل شدیدتری است، مانند آسیب به تراشه‌های دستگاه میکروآینه دیجیتال (DMD) در پروژکتورهای DLP. در چنین حالتی، تراشه DMD باید با تراشه های جدید جایگزین شود.

باز هم، به دلیل ماهیت فنی کار، از یک تکنسین برای کمک به شما کمک بگیرید. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که تراشه های DMD شما برای مدت طولانی دوام می آورند، فیلترهای هوای پروژکتور خود را مرتب تمیز کنید. همچنین دستگاه را تا حد امکان از گرد و غبار و گرما دور نگه دارید.

در نهایت، نقاط و خطوط هنوز هم ممکن است به دلیل خرابی صفحه اصلی باشد. برای این مشکل، باید پروژکتور فعلی خود را بیرون بیاورید و یک پروژکتور جدید تهیه کنید.

این را ببینید  5 بهترین صفحه نمایش پروژکتور منحنی در سال 2023

رنگ های بسیار کمرنگ

یکی دیگر از مشکلات رایج نمایشگر پروژکتور، تغییر رنگ در پروژکتور شماست. اگر متوجه این مشکل شدید، ابتدا کابل و پورت VGA را در صورت استفاده از آن بررسی کنید. اگر هر نوع آسیبی پیدا کردید، می تواند دلیل تغییر رنگ شما باشد.

همچنین، رنگ‌های مخدوش ممکن است در نتیجه تنظیمات نادرست نمایشگر ایجاد شوند. به این ترتیب، باید تنظیمات تصویر را در پروژکتور و دستگاه منبع بررسی کنید تا ببینید آیا مطابقت دارند یا خیر. اگر این کار را نکردند، می توانید این کار را به عهده بگیرید تا مشکل را اصلاح کنید.

5 نکته برای رفع مشکلات رایج پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =