نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی لامپ پروژکتور / از آنجایی که یک لامپ پروژکتور متوسط ​​ممکن است تا 2000 ساعت دوام بیاورد، بنابراین با استفاده از پروژکتور خود 6 ساعت در هفته، لامپ پروژکتور شما ممکن است بین 4 تا 6 سال دوام بیاورد، اما این فقط یک محاسبه تقریبی است. برای اینکه واقعاً مطمئن شوید که آیا لامپ شما بد است یا خیر، در اینجا نحوه کار آورده شده است.

بنابراین در این مقاله به دنبال چه چیزهایی باشیم یا نشانه های بد بودن لامپ پروژکتور را بررسی کنیم. مهمتر از آن، استفاده از یک پروژکتور “میلاژ مسافت پیموده شده” یا شمارنده ساعت لامپ برای دیدن اینکه آیا لامپ پروژکتور شما نیاز به تعویض دارد یا خیر. در آخر به نحوه استفاده از مولتی متر برای تست مقاومت لامپ پروژکتور می پردازیم یا اینکه آیا لامپ کار می کند یا نه، این تست برای فردی که دانش الکترونیکی ندارد دشوار نیست، آسان است.

نشانه هایی که نشان می دهد پروژکتور بد است

مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی، قطعات با گذشت زمان فرسوده می شوند، این امر در مورد محصولاتی مانند پروژکتورها و لامپ های پروژکتور نیز صادق است. با توجه به آنچه گفته شد نشانه‌های «کوچک» زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد لامپ به پایان می‌رسد.

لکه هایی که روی صفحه ظاهر می شوند

یکی از این نشانه‌ها، این است که اگر لکه‌هایی روی صفحه‌های نمایش داده شده ظاهر شوند، این لکه‌ها ممکن است برجسته شوند یا زمانی که پروژکتور رنگ‌های ثابتی مانند آبی را به نمایش می‌گذارد برجسته شوند. اگر نقاطی را روی تصاویری که توسط پروژکتور ارائه می شود پیدا کردید، زمان تعویض لامپ نزدیک است.

خرابی لامپ پروژکتور

نور لامپ

یکی دیگر از رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد لامپ پروژکتور شما در حال خراب شدن است، این است که با گذشت زمان کم نور می شود. از آنجایی که لامپ ها برای یک ابد ساخته نشده اند و همچنین در معرض “ساییدگی و پارگی” قرار می گیرند، به آرامی روشنایی خود را از دست می دهند و زمانی که از کار بیفتند، حدود 70٪ تا 80٪ روشنایی خود را از دست خواهند داد. اگر لامپ شما استحکام خود را از دست داده است، پس از هر ده بار 9 بار، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

این را ببینید  چگونه لامپ پروژکتور NEC را بدون ریموت تنظیم مجدد کنیم؟

چراغ لامپ سوسو زن

هنگام تماشای یک فیلم ترسناک و هنگامی که چراغ‌های یک گذرگاه تاریک شروع به سوسو زدن می‌کنند، می‌دانید که این یک فیلم ترسناک خواهد بود، خوب برای یک پروژکتور، وقتی چراغ‌ها شروع به سوسو زدن کردند، زندگی به پایان رسیده است.

بخوانید: مقایسه لامپ و لیزر پروژکتور

لامپ سوخته

ساده ترین نشانه برای دانستن اینکه لامپ معیوب یا بد است، این است که وقتی لامپ روشن نمی شود، عقل سلیم اینطور نیست؟ ساده ترین علامت درست است؟ واضح است که هر کسی می تواند ببیند که لامپ پروژکتور روشن نمی شود و این زمانی است که باید لامپ پروژکتور را عوض کنید.

گاهی اوقات ممکن است لامپ فقط منفجر شود، نه به دلیل فرسودگی، بلکه به دلایل ناشناخته دیگری. منظور از “دمیده” این است که لامپ ها به طور فیزیکی منفجر شده اند.

ساعت لامپ به 1500 تا 2000 رسیده است

ساعات لامپ خود را در منوی تنظیمات خود بررسی کنید، این تعداد ساعاتی است که لامپ پروژکتور شما در طول عمر خود ذخیره کرده است.

اگرچه عمر لامپ از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، اما میانگین 1500 تا 2000 ساعت آن است، بنابراین وقتی به این عدد رسیدند، زمان تعویض لامپ فرا رسیده است، زیرا در این زمان، لامپ کم‌نور، سوسو می‌زد و منفجر می‌شد.

نحوه تست خرابی لامپ پروژکتور

اکنون که به علائمی مبنی بر نیاز به تعویض لامپ پروژکتور نگاه کردیم، در اینجا نحوه آزمایش واقعی لامپ برای یافتن اینکه آیا واقعاً معیوب هستند، آورده شده است.

این تست در واقع آسان است، ممکن است برای کسی که با الکترونیک آشنا نیست پیچیده به نظر برسد، حالا لامپ را آزمایش کنیم تا ببینیم کار می کند یا خیر، اینجا چیزی است که ما نیاز داریم.

این را ببینید  رفع مشکل روشن نشدن لامپ پروژکتور

چه چیزی لازم است؟

یک مولتی متر برای این آزمایش لازم است، اساساً، تمام چیزی که ما در اینجا آزمایش می کنیم مقاومت است. مقاومت به سادگی آزمایش یک قطعه الکترونیکی است، برای اینکه ببینیم آیا مدار کامل می شود یا خیر. یک مدار ناقص که می تواند ناشی از یک قطعه خراب یا در این مورد، یک لامپ پروژکتور بد باشد.

ایده پشت تست مقاومت این است که جریان کم از ترمینال های + و – عبور کند، اگر با موفقیت عبور کند، مقاومت وجود دارد. هر فردی که دانش الکترونیکی ندارد، باید این کار را آسان بداند.

رفع مشکل گرم شدن زیاد پروژکتور

تست مقاومت لامپ پروژکتور

برای آزمایش اینکه آیا یک لامپ بد است، ممکن است نیاز به آزمایش مقاومت روی آن داشته باشید، برای انجام این کار، اولین قدم این است:

  • برق را خاموش کنید (از پریز برق) و سیم برق را بکشید تا جریان الکتریسیته وارد پروژکتور نشود و در نتیجه باعث اشتباه خواندن شود.
  • محفظه لامپ پروژکتور را از پروژکتور جدا کنید، ممکن است لازم باشد پیچی که درب را نگه می دارد و به لامپ پروژکتور دسترسی دارد باز کنید.
  • لامپ پروژکتور را از محفظه خارج کنید، پروژکتور در یک محفظه مکعبی قرار گرفته است، از آنجایی که ما فقط باید به پایانه ها دسترسی داشته باشیم، می توانیم لامپ را نیز در محفظه قرار دهیم.
  • هر انتهای مولتی متر را روی هر پایانه لمس کنید.
  • در یک متر آنالوگ، سوزن باید حرکت کند و سپس 0 را ثبت کند، در یک متر دیجیتال، عدد باید به طور خلاصه افزایش یابد. (اصولاً هنگام تماس باید حرکت وجود داشته باشد.
  • حرکت متر، نشان می دهد که تداوم روی لامپ وجود دارد و لامپ باید همچنان کار کند.
این را ببینید  مقایسه HD Projector با تلویزیون LCD

بنابراین به این ترتیب یک لامپ آزمایش می شود تا ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

نتیجه

یکی از دو علامت بزرگ که نشان می دهد لامپ پروژکتور خراب است، زمانی است که لامپ کم نور می شود یا زمانی که لکه هایی روی پروژکتور ظاهر می شود. از آنجایی که الکتریسیته باید از پایانه ها جاری شود و از فیلامنت عبور کند، یک مولتی متر باید تشخیص دهد که جریان به انتهای دیگر نمی رسد. ناپیوستگی یا نرسیدن جریان به انتهای دیگر دلیل بد بودن لامپ است و نیاز به تعویض دارد. اما حتی قبل از باز کردن پروژکتور، از ساعت شمارنده لامپ پروژکتور استفاده کنید. شمارشگر ساعت لامپ باید به شما اطلاع دهد که عمر لامپ رو به پایان است و نیازی به آزمایش بیشتری نیست.

مشکلات پروژکتور هیتاچی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =