نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 تنظیم دمای پروژکتور / لامپی که پروژکتور اپسون شما برای ایجاد تصاویر نمایش داده شده روی صفحه استفاده می کند نیز گرمای زیادی ایجاد می کند. بدون گردش هوای مناسب، پروژکتور ممکن است بیش از حد گرم شود و در وسط یک ارائه تجاری مهم خاموش شود. نگهداری منظم و راه اندازی و استفاده صحیح از پروژکتور به جلوگیری از این اتفاق کمک می کند.

نظافت عمومی

پروژکتور اپسون شما برای حذف هوای گرم از دستگاه و کشیدن هوای خنک به یک یا چند فن متکی است. هنگامی که گرد و غبار یا سایر زباله ها روی این فن ها یا دریچه های مورد استفاده برای این گردش هوای حیاتی جمع می شود، پروژکتور نمی تواند خود را به درستی خنک کند. تمیز کردن پروژکتور به طور منظم و استفاده از یک جاروبرقی کوچک دستی برای حذف گرد و غبار از دریچه ها و فن ها به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه کمک می کند.

 تنظیم دمای پروژکتور

مراقبت از فیلتر هوا

همه پروژکتورهای اپسون دارای فیلتری هستند که هوا را که فن ها برای خنک شدن به داخل می کشند، تمیز می کند. این کار از رسیدن گرد و غبار و سایر زباله ها به مدار داخلی دستگاه جلوگیری می کند. فیلتر مسدود شده با گرد و غبار فراوان، مانع از گردش هوای مناسب می شود و ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد پروژکتور شود. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار، درپوش فیلتر را بردارید و فیلتر را مرتب جاروبرقی بکشید. به طور معمول، فیلتر در قسمت زیرین پروژکتور قرار دارد. اگر نمی توانید فیلتر را تمیز کنید یا اگر فیلتر آسیب دیده است، فورا آن را تعویض کنید. برای اطلاعات خاص در مورد فیلتر جایگزین لازم برای مدل پروژکتور اپسون خود به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

این را ببینید  سروصدای پروژکتور

قرار دادن پروژکتور

جایی که پروژکتور خود را قرار می دهید اغلب بر دمای دستگاه تأثیر می گذارد. هنگام استفاده از پروژکتور روی میز، قرار دادن کاغذ، کتاب یا سایر موارد در نزدیکی دریچه های هوا از جریان آزاد هوا جلوگیری می کند. به همین ترتیب، قرار دادن پروژکتور در یک محفظه محکم در حین کار، اجازه نمی دهد دستگاه به درستی خنک شود. دریچه های هوا را بدون پوشش نگه دارید و اجازه دهید هوا با دمای مناسب اتاق در اطراف دستگاه گردش کند. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد پروژکتور شود.

بخوانید: استفاده پروژکتور در بیرون

دمای اتاق

دمای اتاق می تواند بر دمای پروژکتور تأثیر بگذارد زیرا پروژکتور اپسون شما برای خنک کردن به جریان هوا متکی است. به عنوان مثال، استفاده از پروژکتور در یک اتاق گرم می تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شود. این به این دلیل است که زمانی که هوای هواکش با دمای هوای گرمی که از پروژکتور خارج می‌شود، خنک‌سازی نمی‌شود. پس از مدتی، پروژکتور خیلی داغ می شود و ممکن است خاموش شود.

ملاحظات دیگر

روشن نگه داشتن پروژکتور اپسون برای مدت طولانی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شود. خاموش کردن پروژکتور در صورت عدم استفاده می تواند از این امر جلوگیری کند و ممکن است عمر لامپ پروژکتور را افزایش دهد. اگر پروژکتور پس از تمیز کردن و تغییر مکان همچنان داغ کار می کند، ممکن است یک فن آسیب دیده یا خراب شده مقصر باشد. برای تعمیر گارانتی با اپسون تماس بگیرید یا برای راهنمایی بیشتر با یک تکنسین خدمات معتبر تماس بگیرید.

این را ببینید  جلوگیری از گرمی پروژکتور

جلوگیری از گرمی پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =