نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

3LCD در مقابل پروژکتور DLP

اکثر پروژکتورهای تجاری از یکی از دو فناوری استفاده می کنند. پروژکتورهای پردازش نور دیجیتال با بازتاب یا انحراف نور با آینه های میکروسکوپی، تصویری می سازند. پروژکتورهایی که دارای سه صفحه نمایش کریستال مایع هستند، نور را از طریق یک نسخه کوچک از تلویزیون صفحه تخت هدایت می کنند، نور را رنگ آمیزی کرده و یک تصویر تولید می کنند. هر دو فناوری مزایا و معایبی دارند

3LCD چگونه کار می کند

پروژکتورهای 3LCD از منشور برای جدا کردن نور از لامپ خود به اجزای قرمز، سبز و آبی استفاده می کنند. هر قسمت از نور از یک صفحه LCD عبور می کند که تصویر را برای آن رنگ نشان می دهد. سپس پروژکتور نور را به صورت یک تصویر تمام رنگی و دوباره ترکیب می کند و از طریق لنز آن را فراخوانی می کند.

DLP چگونه کار می کند

پروژکتورهای DLP نور لامپ یک تراشه مخصوص را با یک آینه برای هر پیکسل پرتاب می کنند. سپس تصویر منعکس شده از تراشه از یک چرخ رنگی عبور می کند که آن را رنگ می کند. این فرایند هزاران بار در ثانیه اتفاق می افتد، به طور متناوب بین یک عکس قرمز، یک تصویر آبی، یک سبز، یک سیاه و یک سفید. از آنجا که تصویر خیلی سریع تغییر می کند، بینندگان آن را به عنوان یک تصویر متحرک جامد درک می کنند.

مزایای 3LCD

فناوری 3LCD دارای چند مزیت اساسی است. خروجی نور معمولاً در پروژکتورهای 3LCD بیشتر از پروژکتورهای DLP تجاری است. در عین حال، پروژکتورهای LCD معمولاً قادر به تولید رنگ های واضح و اشباع تر از DLP ها هستند. سرانجام، از آنجا که پروژکتورهای 3LCD از یک توهم نوری برای تولید تصویر استفاده نمی کنند، (اثر رنگین کمان) پروژکتورهای DLP را ندارند که می تواند اقلیت کمی از بینندگان را از بین ببرد.

این را ببینید  مشکلات وضوح پروژکتور

مزایای DLP

پروژکتورهایی که از فناوری DLP استفاده می کنند، مزایای عمده ای نسبت به LCD ها دارند. پروژکتورهای DLP می توانند کوچکتر و سبک تر از LCD ها باشند – و این آنها را برای رزمندگان جاده بسیار عالی می کند. از آنجا که پانل های LCD حتی در صورت سیاه بودن پانل ها اجازه عبور مقدار کمی نور را می دهند، DLP ها تصاویر با کنتراست بیشتر و رنگ مشکی تیره تر را ارائه می دهند، اگرچه این مزیت معمولاً فقط در اتاق های تاریک قابل مشاهده است. سرانجام، در حالی که پانل های LCD با گذشت زمان خراب می شوند و اگر ساعتهای زیادی در روز استفاده شوند، سریعتر خراب می شوند، DLP کمتر تخریب می شود.

کدام یک درست است؟

برای اکثر برنامه های تجاری، هر دو پروژکتور 3LCD و DLP می توانند تصاویر بسیار خوبی ارائه دهند. مگر اینکه نیاز خاصی داشته باشید که یکی از این دو فناوری را بی اعتبار کند، مانند داشتن درجه دقت بالا در رنگ و یا نیاز به کارکردن پروژکتور برای هشت تا ده ساعت در روز، هر دو فناوری کار می کند. به این ترتیب، می توانید پروژکتور را بر اساس سایر قابلیت های آن یا بر اساس قیمت آن انتخاب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =