نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور / هیچ چیز بدتر از زمانی نیست که پروژکتور درست قبل از یک ارائه بزرگ از کار بیفتد. شما تمام شب را صرف آماده سازی کردید. شما تصاویر مناسبی دارید. اسلایدها کاملاً پیام شما را نشان می دهند. بدون پروژکتور، راهی برای نشان دادن مخاطب یا کلاس خود ندارید. با چند نکته ساده می توانید از خرابی پروژکتور جلوگیری کنید.

علائمی وجود دارد که می توانید از آنها برای تشخیص اینکه لامپ پروژه نیاز به تعویض دارد استفاده کنید. ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با خواندن علائم می توانید از بازی جلوتر بمانید. تعویض زود هنگام یک لامپ، فرسودگی پروژکتور پردازش نور دیجیتال (DLP) شما را کاهش می دهد و از فاجعه های ارائه جلوگیری می کند.

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

فناوری پشت لامپ های پروژکتور DLP و OEM

پردازش نور دیجیتال، فناوری پشت اکثر پروژکتورها، ساده اما مبتکرانه به نظر می رسد. شما یک لامپ در پروژکتور دارید که نور را از طریق یک چرخ رنگ در حال چرخش می تاباند. سپس نور از یک دستگاه میکروآینه دیجیتال (DMD) منعکس می شود، تراشه ای که طوری طراحی شده است که هر پیکسل یک آینه است. هر تراشه حداقل یک میلیون میکروآینه و شاید دو میلیون یا بیشتر خواهد داشت.

وضوح صفحه نمایش بالاتر به میکروآینه های بیشتری نیاز دارد که برای ایجاد یک تصویر متحرک تنظیم می شوند. رنگ با استفاده از چرخه رنگ و درجه شیب ریز آینه ها به تصویر اضافه می شود. پس از بازتاب نور از تراشه DMD، توسط لنز گرفته می شود تا روی صفحه نمایش داده شود.

این را ببینید  ریست کردن لامپ پروژکتور NEC بدون ریموت

این یک طراحی مبتکرانه است، اما برای عملکرد صحیح به یک لامپ پروژکتور نیاز دارد. یک لامپ در حال مرگ، یا یک لامپ غیر از یک لامپ پروژکتور OEM، می تواند به نمایشگر آسیب برساند و باعث ایجاد فاجعه برای ارائه شما شود. OEM (سازنده تجهیزات اصلی) شرکتی است که در ابتدا پروژکتور را ساخته است. یک لامپ پروژکتور OEM ممکن است دارای ویژگی ها یا مشخصات منحصر به فردی باشد که برای پروژکتور شما طراحی شده است. لامپ های دیگر ممکن است تصاویری با همان کیفیت ارائه نکنند.

بخوانید: سوالات متداول لامپ پروژکتور

علائم لامپ پروژکتور نیاز به تعویض دارد

خوشبختانه، چند نشانه وجود دارد که لامپ پروژکتور شما نیاز به تعویض دارد. مراقب این علائم باشید تا مطمئن شوید که پروژکتور شما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

از دست دادن تصویر

اگر پروژکتور را روشن کنید و تصویری وجود نداشته باشد، مشکل دارید. به احتمال زیاد لامپ شما از بین رفته است و زمان تعویض لامپ پروژکتور فرا رسیده است. قبل از اینکه لامپ بمیرد، ممکن است متوجه تیرگی تصویر شوید. روشنایی یا درخشندگی شروع به محو شدن می کند. چشم انسان می تواند با یک تصویر کم نور سازگار شود و مشکل می تواند مورد توجه قرار نگیرد. سعی کنید رنگ پروژکتور خود را افزایش دهید. اگر تصویر همچنان کم نور است یا تغییر نمی کند، لامپ باید تعویض شود.

سوسو زدن تصویر

آیا متوجه سوسو زدن در تصاویری شده اید که از پروژکتور می آید؟ این نشانه دیگری است که لامپ شما می میرد و در شرف سوختن است. همچنین می تواند نشانه لامپ معیوب باشد، که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که از لامپ پروژکتور OEM استفاده نمی کنید.

این را ببینید  خاموشی در پروژکتور

یک نشانگر روی پروژکتور

اکنون بسیاری از پروژکتورها یا تلویزیون های DLP دارای نشانگری هستند که در صورت نیاز به لامپ جایگزین روشن می شود. این می تواند یک چراغ زرد چشمک زن یا هشدار قرمز روی صفحه یا نماد لامپ روی نمایشگر باشد. اگر مطمئن نیستید که نشانگر در کجا قرار دارد، با مستنداتی که به همراه پروژکتور ارائه شده است، مشورت کنید.

می توانید تا زمانی که لامپ بسوزد به استفاده از پروژکتور ادامه دهید. با گذشت زمان متوجه یک تصویر تحقیرآمیز خواهید شد. پیشنهاد می کنیم لامپ پروژکتور را قبل از سوختن تعویض کنید.

 از دست دادن رنگ

چرخه رنگ داخل پروژکتور DLP برای عملکرد صحیح به یک لامپ قوی نیاز دارد. چرخ و تراشه DMD نمی‌توانند رنگ‌ها را در زمانی که به لامپ جایگزینی نیاز دارید نمایش دهند. محو شدن رنگ‌ها یا رنگ‌هایی که به‌نظر می‌آیند کم‌رنگ یا گل‌آلود هستند، نشانه دیگری است که لامپ پروژکتور شما از بین رفته است.

تعویض لامپ پروژکتور

اگر علائم را بشناسید، پروژکتور DLP خود را در حالت کار و آماده برای ارائه نگه دارید. در اولین نشانه مشکل، لامپ پروژکتور را تعویض کنید. در اینجا چند نکته دیگر برای استفاده بهینه از پروژکتور وجود دارد:

  • طول عمر لامپ پروژکتور: هر پروژکتوری متفاوت است، اما شما می توانید انتظار داشته باشید که عمر لامپ پروژکتور بین 1000 تا 2000 ساعت باشد. نحوه استفاده از آن همچنین می تواند عمر لامپ پروژکتور را کاهش یا افزایش دهد.
  • در دسترس بودن لامپ: ممکن است آن را ندانید، اما سال نو چینی می تواند بر در دسترس بودن لامپ تأثیر بگذارد. در ژانویه، زمانی که کشور سال نو را جشن می گیرد، تولید لامپ کاهش می یابد و حمل و نقل محدود می شود. لامپ ها را زودتر سفارش دهید تا دچار مشکل نشوید.
  • خرید لامپ جایگزین: پیشنهاد می کنیم برای تعویض لامپ از نمایندگی مجاز استفاده کنید. ممکن است بتوانید یک لامپ با قیمت کمتر پیدا کنید، اما این می تواند به معنای تصاویر بی کیفیت و طول عمر بسیار کوتاه لامپ باشد.
این را ببینید  آزمایش کردن خرابی لامپ پروژکتور

مشکلات عمده پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =