نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا پروژکتور شما بیش از حد گرم می شود؟ نیازی به وحشت نیست. این رفتار بسیار معمولی در بین پروژکتورها است و برای همه پروژکتورها اتفاق می افتد: با وجود مارک، کیفیت و نوع. پروژکتورها از انواع مختلفی از لامپ ها، لامپ ها یا لیزرها برای تولید مقدار مشخصی گرمای مورد نیاز برای ایجاد برجستگی های واضح و روشن استفاده می کنند. این انواع مختلف لامپ ها دمای فوق العاده بالایی تولید می کنند و اگر جریان هوا محدود باشد، به سرعت باعث گرم شدن بیش از حد پروژکتور شما می شود. گرمای بیش از حد می تواند باعث شود پروژکتور شما در حین کار به طور غیرمنتظره ای خاموش شود. در بدترین حالت ممکن است لامپ آنقدر داغ شود که به طور بالقوه منفجر شود!

گرمای بیش از حد پروژکتور

محل قرار گیری دستگاه

پروژکتور شما ممکن است بیش از حد گرم شود زیرا در مکانی قرار گرفته است که گرما نمی تواند از آن خارج شود، که باعث داغ شدن پروژکتور و در نهایت داغ شدن بیش از حد می شود. جریان هوا محدود یکی از دلایل مهم گرم شدن بیش از حد پروژکتورها است. این به این دلیل است که اکثر مالکان متوجه نمی‌شوند که پروژکتورها به فضای کمی برای «نفس و بازدم» نیاز دارند.

در اینجا چند راه دیگر برای محدود کردن جریان هوا وجود دارد:

  • قرار دادن پروژکتور روی یک سطح نرم غیر قابل تنفس، به عنوان مثال، قرار دادن آن روی فرش یا مبل.
  • آن را در زیر یک سطح بدون تهویه مانند قفسه قرار دهید
  • آن را در یک اتاق کوچک با تهویه کم یا بدون تهویه قرار دهید
  • قرار دادن پروژکتور در محفظه ای که خیلی کوچک است
این را ببینید  تفاوت پروژکتور سرباز و دیتا پروژکتور

فیلتر هوا معیوب

اگر پروژکتور شما در جای مناسبی قرار دارد و هنوز بیش از حد گرم می شود، فیلتر را بررسی کنید. ممکن است معیوب باشد یا آنقدر کثیفی و گرد و غبار جمع شده باشد که دیگر در عملکردش موثر نباشد.

منابع گرمایش خارجی

دلیل احتمالی دیگر گرم شدن بیش از حد پروژکتور شما این است که منابع خارجی که گرما تولید می کنند بسیار نزدیک به پروژکتور هستند. این می تواند یک کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی یا هر دستگاه دیگری باشد که به طور مداوم گرما را تولید می کند.

چگونه از داغ شدن بیش از حد پروژکتورها جلوگیری کنیم؟

اکنون که علل احتمالی را بررسی کرده‌ایم، بیایید ببینیم چه کارهایی می‌توانید برای جلوگیری از داغ شدن دوباره پروژکتور خود انجام دهید.

روی یک پد خنک کننده سرمایه گذاری کنید

پد خنک کننده پروژکتور یکی از راه هایی است که می توانید مطمئن شوید که پروژکتور شما زمانی که شروع به گرم شدن بیش از حد می کند خنک می شود.

پدهای خنک کننده برای کمک به جلوگیری از گرم شدن ماشین ها و ایجاد صدای مزاحم مزاحم طراحی شده اند. پدهای خنک کننده در اندازه ها، انواع مختلف موجود است و می تواند خیال شما را از گرم شدن بیش از حد پروژکتور راحت کند.

بخوانید: زمان روشن بودن پروژکتور

دمای اتاق را کنترل کنید

این امر به ویژه اگر اتاق کوچک باشد و تهویه کمی داشته باشد بسیار مهم است. اگر قبلاً ندارید، ممکن است بخواهید یک AC برای اتاق تهیه کنید تا بتوانید در هر زمان دما را کنترل کنید.

این را ببینید  نکات مهم خرید پروژکتور

مکان دستگاه را تغییر دهید

یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، نصب پروژکتور از سقف است. به این ترتیب فضای بافر بیشتری برای آزاد کردن گرما و ورود هوای خنک دارد. هنگام نصب، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین سقف و پروژکتور وجود دارد تا جریان هوای کافی وجود داشته باشد.

یک پروژکتور باید روی سطحی قرار گیرد که گرد و غبار نباشد، خیلی فشرده نباشد و به چیزی نزدیک نباشد که گرما را منتشر کند یا گردش هوا را مسدود کند. همچنین سطح باید عاری از هرج و مرج باشد تا از ایجاد گرما جلوگیری شود.

خاموشش کن

همیشه بعد از استفاده پروژکتور خود را خاموش کنید تا خنک شود. این کار همچنین باعث می شود لامپ شما دوام بیشتری داشته باشد.

فیلتر هوا را تمیز یا تعمیر کنید

اگر مدت زیادی است که پروژکتور خود را دارید، احتمالا فیلتر هوا پر از گرد و غبار است و نیاز به تمیز کردن دارد. سریع به آن برسید و فن ها را نیز با دمیدن هوای خنک فشرده به سمت آن تمیز کنید.

شما نیازی به استخدام یک متخصص برای تمیز کردن آن ندارید. این چیزی است که می توانید از یوتیوب یا با خواندن دفترچه راهنما یاد بگیرید. برای یادگیری نحوه انجام این کار می توانید این ویدیو را مشاهده کنید:

اگر به توانایی خود در زمینه DIY شک دارید، همیشه می توانید با تیم پشتیبانی فنی شرکت تماس بگیرید. آنها همیشه خوشحال هستند که کمک کنند.

صبر کنید تا پوشش داده شود

هرگز پروژکتور خود را هنگام کار نپوشانید. صبر کنید تا کاملا خنک شود تا روی آن را بپوشانید. پوشاندن آن در حین کار باعث ایجاد گرما می شود و باعث گرم شدن بیش از حد پروژکتور می شود.

این را ببینید  اهمیت مرحله گرم کردن و خنک کردن پروژکتورها

آیا می دانید: قرار دادن پروژکتور روی میز کار درستی است

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =