نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهبود کیفیت تصویر پروژکتور . پروژکتورها در هنگام نصب برای اولین بار می توانند کمی مشکل ساز باشند. هنگامی که می‌خواهید تصویر را به صفحه نمایش خود و تنظیم سینمای خانگی منحصربه‌فرد خود شماره‌گیری کنید، به دلیل تعداد زیاد متغیرهای موجود در بازی، ممکن است گیج‌کننده باشد. اینها همه راه‌های ساده و کاملاً درک شده برای بهبود کیفیت تصویر پروژکتور هستند، اما اگر این اولین بار است که همیشه به طور طبیعی ارائه نمی‌شوند. اشکالی ندارد که به طور خودکار معنی برخی از این کلمات را ندانید یا چگونه با برخی از این تنظیمات بازی کنید. در واقع، آن جزئیاتی که باید بدانید دقیقاً همان چیزی است که بقیه این مقاله در مورد آن است.

بهبود کیفیت تصویر پروژکتور
بهبود کیفیت تصویر پروژکتور

فوکوس چیست؟

بهبود کیفیت تصویر پروژکتور . دلیلی وجود دارد که ما با فوکوس شروع می کنیم: این بهترین راه داخلی برای تنظیم کیفیت تصویر پروژکتور شما است، به خصوص اگر مشکلی که می بینید این است که تصویر تار یا مبهم است.

پروژکتور شما یک حلقه تنظیم فوکوس فیزیکی در اطراف لنز خواهد داشت و چرخاندن این حلقه با افزایش و کاهش فاصله بین اجزای خود لنز، فوکوس را تنظیم می کند.

این تغییر فاصله، تصویری را که از لنز خارج می شود، باریک یا بزرگ می کند. و بیشتر مشکلات مبهم بودن، صرفاً عدم تطابق کوچک بین محل فوکوس تصویر در مقابل مکان صفحه نمایش است.

اگر دست خود را مستقیماً در مقابل پروژکتور قرار دهید، مستطیل کوچکی را به نمایش می گذارد که خیلی بزرگتر از یک تمبر پستی نیست. در بیشتر موارد، افراد دوست دارند حداقل یک تصویر مورب 100 اینچی را روی صفحه نمایش پروژکتور نمایش دهند. بنابراین، چیزی واقعا واضح در اینجا اتفاق می افتد: هر چه از پروژکتور دورتر شوید، تصویر بزرگتر می شود.

این را ببینید  دلایل ایجاد لکه سیاه در پروژکتور

تنظیم فوکوس پروژکتور

با این حال در بهبود کیفیت تصویر پروژکتور ، ما این تجمل را نداریم که یک پروژکتور راه‌اندازی کنیم، آن را روشن کنیم و صفحه را نزدیک‌تر و دورتر کنیم تا تصویر پرتو نور خوب به نظر برسد. در عوض، ما از تمرکز استفاده می کنیم تا به خودمان امکان نصب آسان را بدهیم.

شما از جایی که صفحه نمایش را می خواهید شروع می کنید، سپس پروژکتور را به اندازه کافی عقب می گذارید تا بر اساس نسبت پرتابش کار کند. زمانی که برای اولین بار پروژکتور را روشن می کنید، زمانی است که از حلقه فوکوس برای جابجایی آن برشی از پرتو نور استفاده می کنید، جایی که تصویر خوب به جلو و عقب به نظر می رسد.

به یاد داشته باشید، آن برش همیشه وجود دارد، وظیفه ما با دستگیره فوکوس پروژکتور این است که آن را حرکت دهیم تا برش روی صفحه وجود داشته باشد. اگر هنوز از قبل نصب می کنید، مقاله ای داریم که در مورد نسبت پرتاب و محاسباتی که می توانید برای درست کردن آن انجام دهید بحث می کنیم.

لنز را از نظر گرد و غبار یا تراکم بررسی کنید

در بهبود کیفیت تصویر پروژکتور شاید این کل تصویر شما مبهم یا مبهم نباشد، فقط بخش کوچکی از آن است. اگر بخشی از تصویری که می‌بینید در فوکوس است و درست به نظر می‌رسد، اما سایر قسمت‌های تصویر تار هستند، یا اگر کل تصویر آنقدر تار یا مبهم است که حتی به شما اجازه نمی‌دهد فوکوس را شماره‌گیری کنید، این می‌تواند یک مشکل باشد. مشکل با لنز خود پروژکتور

این را ببینید  چگونه یک پروژکتور لیزری شکسته را تعمیر کنیم؟

به هر حال، نور از آنجا می آید، بنابراین اگر اثر انگشت های چرب وجود داشته باشد که گرد و غبار را در اینجا جمع کرده است، با پرتو نور تداخل کرده و منجر به اعوجاج می شود. موارد مختلف می تواند باعث این نوع مشکل شود. رایج ترین اثر انگشت است که منجر به جمع شدن گرد و غبار روی لنز می شود که در بالا ذکر شد.

با این حال، برای پروژکتوری که مدتی در آنجا نشسته است، گرد و غبار ممکن است به مرور زمان بدون کمک اثر انگشت راه خود را روی لنز پیدا کرده باشد. اگر پروژکتور تا به حال از هم جدا شده باشد، گرد و غبار ممکن است در داخل لنز باشد که باعث ایجاد مشکل می شود، اما این بسیار نادر است.

تراکم

در بهبود کیفیت تصویر پروژکتور به عنوان مثال، اگر پروژکتور خود را در گاراژ یا اتاق زیر شیروانی نگهداری می کنید، یک مشکل عجیب ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که هرگونه نوسان بزرگ دما حتی ممکن است باعث ایجاد تراکم در لنز شود. اگر این اتفاق بیفتد، فقط باید منتظر بمانید تا پروژکتور به طور طبیعی به دمای اتاق بازگردد.

در صورت شک، بهتر است لنز را تمیز کنید. فقط از هیچ تکه پارچه ای برای تمیز کردن لنز استفاده نکنید، می توانید به آن آسیب جدی وارد کنید – راهنمای گام به گام ما را برای تمیز کردن لنز پروژکتور دنبال کنید!

نتیجه

در حال حاضر، احتمالاً ایده های بهتری در مورد چگونگی تصحیح تصویر پروژکتور خود دارید. روی آن بمانید و به یاد داشته باشید که متغیرهای زیادی وجود دارد که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشید، و بعد از اینکه تنظیمات دیگر را تغییر دادید دوباره تنظیم کنید. با این حال، با کمی آزمون و خطا، می توانید پروژکتور خود را شماره گیری کنید و با هر شانسی، دیگر نیازی به تنظیم آن نخواهید بود.

این را ببینید  10 مشکل نمایشگر پروژکتور

بیشتر بدانید: 7 راه حل برای رفع سوسو زدن صفحه

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =