نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا می دانید چگونه پروژکتور لیزری شکسته را باید تعمیر کنید؟ مانند بسیاری از گجت‌ها، پروژکتور لیزری شما می‌تواند مشکلات فنی ایجاد کند که ممکن است نیاز به خرید یکی دیگر از آنها داشته باشد. با این حال، برخی از مشکلات را می‌توان با مهارت‌های فنی کم یا بدون مهارت برطرف کرد. بنابراین، لازم نیست پول اضافی را برای یک پروژکتور لیزری دیگر خرج کنید. آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک پروژکتور لیزری شکسته را تعمیر کنید؟ اگر بله، پس ما را از طریق این راهنمای دنبال کنید.

پروژکتور لیزری شکسته

5 مشکل رایج پروژکتور لیزری شکسته و نحوه رفع آنها

برای شروع، ما در مورد مشکلات عمده ای که افراد در استفاده از پروژکتورهای لیزری خود با آن مواجه هستند و نحوه رفع آنها صحبت خواهیم کرد.

لنز لیزری تار

اگر نور پروژکتور لیزر شما پخش شده است و نقطه تیز نشان نمی دهد. علت اصلی تاری لنز لیزری پخش شدن ذرات گرد و غبار در سطح داخلی لنز است، خلاص شدن از شر گرد و غبار مستلزم تمیز کردن دقیق برای جلوگیری از آسیب است. برای تمیز کردن لنز لیزری خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • دستمال های تمیز کننده لنز
  • قوطی گردگیر هوا برای بیرون ریختن هوای فشرده.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از شروع تمیز کردن باتری را بردارید زیرا نمی خواهید به طور تصادفی پروژکتور لیزر را روشن کنید و در چشم خود بتابید که می تواند آسیب جدی ایجاد کند.

سپس با هوای فشرده شروع می کنید. گردگیر هوا یا بوقلمون را در جایی که لنز قرار دارد هدف بگیرید و مقداری هوای فشرده را به داخل لنز بدمید تا گرد و غبار یا ذرات موجود در آن پاک شود. این فرآیند باید حدود سی ثانیه یا 1 دقیقه طول بکشد.

این را ببینید  تعویض صفحه ی کنترل از راه دور پروژکتور LP435Z DLP

پس از اتمام کار با هوای فشرده، گام بعدی این است که دستمال‌های تمیزکننده لنز خود را بردارید، آن را به قسمت کوچک‌تری ببرید و روی سواب پنبه‌ای تا کنید و از آن برای تمیز کردن لنز استفاده کنید.

پس از آن، مقداری هوای فشرده را با گردگیر هوا یا بوقلمون خود وارد لنز کنید و باتری لیزر را قرار دهید. همچنین می توانید از قلم لنز برای تمیز کردن لنز استفاده کنید.

و این همه، در مورد تمیز کردن لنز اشاره گر لیزری است. بسیار آسان است، درست است؟ آره شما خود را از شرمساری یک پروژکتور تار بدون هزینه اضافی نجات داده اید.

در حالی که تثبیت پروژکتور لیزری با لنز تار ممکن است به مهارت های فنی کمی نیاز داشته باشد یا نیازی به مهارت های فنی نداشته باشد، روایت برای یک لنز اشاره گر لیزری که خط/نقطه عمودی یا افقی تولید می کند بسیار متفاوت است.

یک پروژکتور لیزری که یک خط عمودی یا افقی را نشان می‌دهد دارای عدسی خراشیده یا آسیب‌دیده است که قابل تعمیر نیست، بنابراین قبل از تعمیر، بدانید که مشکل با اشاره گر شما چیست.

بخوانید: اتصال تلفن به پروژکتور

تعمیر دکمه پاور

یک پروژکتور لیزری برای کار کردن به دکمه پاور نیاز دارد. با این حال، فشار دادن مداوم دکمه می تواند باعث ایجاد خطا در آن شود و بنابراین، پروژکتور لیزر را بی استفاده می کند.

فشار دادن مداوم پروژکتور لیزری برای مدت طولانی باعث می شود که “اثر فشار” خود را از دست بدهد و بنابراین به درستی روشن نشود.

اگر علت از دست دادن “اثر فشار” به دلیل از بین رفتن استحکام بین برد راننده و دکمه باشد. برای اصلاح آن گام زیر را بردارید:

  • باتری را بیرون بیاورید
  • حلقه فوم اطراف باتری را بردارید.
  • کمی فوم یا یک جسم سبک بردارید تا تخته را در برابر فشار دادن دکمه نگه دارید.
این را ببینید  تعویض بلندگو پروژکتور DBPOWER RD-810

گزینه دوم تعمیر تعویض سوئیچ با سوئیچ جدید است. این در واقع به مهارت لحیم کاری نیاز دارد و باید مراقب باشید تا از آسیب دیدن برد جلوگیری شود.

 باتری

گاهی اوقات، یکی از دلایلی که پروژکتور لیزر شما روشن نمی شود، احتمالاً به دلیل ضعیف بودن باتری است و بنابراین، باید آن را تغییر دهید.

با این حال، یک ترفند کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. باتری را بردارید و دوباره در آن قرار دهید، این در اکثر مواقع کار می کند.

اگر پروژکتور لیزری شما روشن و خاموش می شود و همچنین هنگام تکان دادن آن این صدا را ایجاد می کند، احتمالاً به این دلیل است که باتری محکم نصب نشده است.

برای رفع این مشکل، به یک آهنربای کوچک نیاز دارید. قلم لیزر را باز کنید، سپس آهنربا را روی باتری قرار دهید، سپس آن را به عقب ببندید و ثابت می شود.

 نور لیزر کم نور

اگر پروژکتور لیزر شما کم نور است، احتمالاً به دلایل زیر است:

  1. باتری نیاز به تعویض دارد
  2. کریستال آسیب دیده است
  3. لنز باید تمیز شود

در اینجا چند نکته برای کمک به رفع یک پروژکتور لیزری کم نور وجود دارد:

  1. باتری ها را عوض کنید
  2. لنز را تمیز کنید
  3. پروژکتور لیزر را سرد کنید اما نه آنقدر که باعث تراکم شود.
  4. پروژکتور لیزری را گرم کنید. گرم کردن صرفاً زمانی است که طول می کشد تا خروجی لیزر تثبیت شود. این به دلیل عوامل زیادی مانند دمای کریستال، دمای پمپ، کنترل بازخورد دما و غیره است. هدف از گرم کردن، به دست آوردن یک خروجی تثبیت شده است. زمان گرم کردن مورد نیاز برای پایداری از لیزری به لیزر دیگر متفاوت است.
این را ببینید  تعویض تصویرگر پروژکتور DBPOWER RD-810

لیزرهای ارزان قیمت DPSS نسبت به لیزرهای گران قیمت نیاز به گرم کردن دارند زیرا لیزرهای گران قیمت معمولاً مدارهای کنترل دما و توان را شامل می شوند. با لیزرهای ارزان قیمت DPSS، گرم کردن لازم است تا دیود و کریستال ها به دمای عملیاتی پایدار برسند.

همانطور که لیزر گرم می شود، قدرت نوسان می کند و لیزر اغلب تا زمانی که به این دمای پایدار برسد، حالت پرش می کند. اکثر سازندگان زمان گرم کردن 5-15 دقیقه را برای تثبیت پروژکتور لیزری تعیین می کنند. گرمای دست شما برای تثبیت پروژکتور لیزر شما کافی است.

 تعمیر کریستال

اگر پروژکتور لیزر خود را رها کردید یا به آن ضربه زدید، و دیگر کار نمی کرد، احتمالاً به این معنی است که کریستال از بین رفته است و باید دوباره تراز شود. (یا جایگزین شده. می توانید آنها را از اینجا بخرید)

  1. پروژکتور لیزری خود را باز کنید و باتری ها را بررسی کنید.
  2. یک پیچ گوشتی کوچک بگیرید و پیچ هایی را که پروژکتور لیزر شما را کنار هم نگه می دارند باز کنید.
  3. کریستال را با دیود مادون قرمز بسیار دقیق تراز کنید.
  4. تست کنید تا ببینید آیا قطعات کار می کنند یا خیر.
  5. اگر کار می‌کنند، پیچ‌هایی را که پروژکتور لیزر را در کنار هم نگه می‌دارند ثابت کنید و پروژکتور لیزر خود را پیچ کنید.

آیا می دانید: دلایل انفجار لامپ پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =