نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر کسب و کار شما اغلب به ارائه های پیش بینی شده برای آموزش یا فروش متکی است، بسیار مهم است که سیستم های سمعی و بصری خود را در شرایط اوج کار نگه دارید. تغییر رنگ یا رنگ زرد می تواند بر برند شما منعکس شود و ارائه های شما را بسیار کم اثر کند. اولین گام برای اصلاح تغییر رنگ روی صفحه نمایش شما این است که مشکل دقیق را مشخص کنید، که معمولاً یا خود صفحه نمایش یا مشکل از پروژکتور است.

زرد شدن صفحه نمایش پروژکتور

تعیین کنید که آیا مشکل شما صفحه نمایش است یا لامپ پروژکتور

رنگ های زرد در تصاویر پیش بینی شده شما به دلیل یکی از دو منبع است: لامپ پروژکتور یا خود صفحه. برای تعیین اینکه علت مشکلات زردی شما چیست، صفحه نمایش خود را در نور طبیعی به صورت بصری بررسی کنید. در صورت امکان، در یک روز روشن و آفتابی صفحه را به صورت فیزیکی به بیرون حرکت دهید و سطح آن را به صورت بصری با یک صفحه کاغذ سفید مقایسه کنید. اگر می توانید تفاوت بین این دو صدا را ببینید، احتمالاً مشکل از صفحه نمایش شما است. اگر هر دو از نظر صدای نزدیک به نظر می رسند، ممکن است مشکل در لامپ پروژکتور شما باشد.

مشکلات پروژکتور که باعث تغییر رنگ می شود

اگر صفحه نمایش در واقع تغییر رنگ نداده است، پس چیزی در پروژکتور یا کابل محتمل ترین عامل زرد شدن است. شایع ترین علل عبارتند از:

  • کابل‌کشی یا اتصالات معیوب: کابلی را که پروژکتور را به منبع سیگنال ویدیو متصل می‌کند، بررسی کنید. در کابل VGA، یک پین خم شده روی یک کانکتور می‌تواند جلوی نمایش یک رنگ خاص را بگیرد. برای تغییر رنگ زرد، کابل ها یا پین های مسئول رنگ آبی ممکن است مشکل باشند.
  • لامپ: لامپ های کهنه می توانند باعث تغییر رنگ شوند. اکثر لامپ ها فقط تا حدود 2000 ساعت عملکرد خوبی دارند. روشن و خاموش کردن مکرر پروژکتور همچنین می تواند شدت لامپ را کاهش دهد که ممکن است اثر تغییر رنگ ایجاد کند.
  • تجمع آلاینده های محیطی: گرد و غبار، دود و سایر آلاینده ها می توانند به سرعت روی پروژکتور جمع شوند. فن خنک کننده می تواند این مشکل را تشدید کند و باعث ایجاد باقی مانده در اپتیک داخلی پروژکتور شود.
  • پلاریزه کننده های معیوب: اجزای نوری پروژکتور شامل پلاریزه کننده هایی هستند که رنگ ها را هنگام عبور از پنل های LCD کنترل می کنند. هنگامی که پلاریزرها شروع به از کار افتادن می کنند، برجستگی این را با تغییر رنگ در نقاط نشان می دهد که در نهایت منجر به تغییر رنگ تمام صفحه می شود.
این را ببینید  خرابی تصویر در پروژکتور

بخوانید : پروژکتور در فضای باز

دلایل زرد شدن صفحه نمایش

اگر خود صفحه نمایش تغییر رنگ داده باشد، علل را معمولاً می توان در اتاقی که از صفحه نمایش استفاده می شود پیدا کرد. عوامل محیطی تقریباً به طور انحصاری در زرد شدن صفحه نمایش مقصر هستند.

یکی از بزرگترین مقصران دود سیگار است. سیگار حاوی بیش از 4000 ماده شیمیایی مختلف است و بسیاری از آنها سطوح از جمله صفحه پروژکتور را لکه دار می کنند. برای رفع این منبع بالقوه تغییر رنگ، سیگار کشیدن را در اتاقی که کسب و کار شما در آن ذخیره می‌شود و از صفحه نمایش استفاده می‌کند، ممنوع کنید.

تهویه معیوب نیز ممکن است مقصر باشد. اطمینان حاصل کنید که اتاقی که صفحه نمایش شما در آن قرار دارد به خوبی تهویه می شود تا از تجمع ذرات ریز که می توانند سطح آن را تغییر رنگ دهند، جلوگیری کنید.

تجمع گرد و غبار گچ نیز می تواند باعث زرد شدن صفحه نمایش شما شود. اگر اتاقی که صفحه اصلی در آن استفاده می‌شود دارای تخته سیاه است، به تخته سفید بروید. حداقل، هنگام استفاده از تخته سیاه، از محافظت مناسب صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید.

شناسایی محتمل‌ترین علت تغییر رنگ صفحه‌نمایش و سپس رسیدگی به آن علت، بهترین راه برای اطمینان از اینکه صفحه نمایش شما در وضعیت خوبی باقی می‌ماند.

تمیز کردن صفحه نمایش قدیمی

اگر صفحه نمایش زرد شده است و نه پروژکتور یا اپتیک آن، اولین قدم شما باید تمیز کردن کامل صفحه نمایش باشد. قبل از تمیز کردن صفحه نمایش خود دستکش بپوشید. این به جلوگیری از تجمع روغن های بدن و اثر انگشت کمک می کند که می تواند گرد و غبار و سایر ذرات ریز را به دام بیندازد. دستکش همچنین به جلوگیری از باقی ماندن الیاف کوچک کمک می کند.

این را ببینید  10 مشکل رایج نمایش پروژکتور

برای پاک کردن ذرات ریز از یک پارچه نرم، بدون پرز و خشک استفاده کنید. میکروفیبر و پنبه هر دو برای این منظور خوب عمل می کنند. از استفاده از مواد شیمیایی خشن خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به صفحه نمایش شوند.

تعمیر صفحه زرد شده

هنگامی که تا آنجا که می توانید پاکسازی کردید، اگر صفحه هنوز زرد است، فقط چند گزینه دارید. ابتدا می توانید یک صفحه نمایش جدید خریداری کنید. با کمی تحقیق اینترنتی و خرید مقایسه ای می توانید جایگزین های قابل اجرا را در بسیاری از قیمت ها پیدا کنید.

با این حال، این تقریباً همیشه خرید قابل توجهی است، حتی با آن اقدامات احتیاطی. این گزینه رنگ کردن صفحه نمایش شما را باقی می گذارد. صاحبان مشاغل کوچک با بودجه های محدود اغلب از فلسفه “DIY” استقبال می کنند، و در این مورد، تعمیر ممکن است به اندازه یک گالن رنگ ارزان باشد.

رنگ لاتکس یا هر رنگی که به طور خاص برای استفاده در سایدینگ وینیل طراحی شده است، برای رنگ آمیزی صفحه نمایش پارچه ایده آل است. این کار به جلوگیری از ترک خوردن رنگ روی سطح کمک می‌کند، زیرا صفحه برای استفاده غلت می‌زند و باز می‌شود. غلتک به طور کلی ساده ترین روش استفاده است.

آیا می دانید: مشکل نمایش رنگ ها در پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =