نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن/خاموش نشدن پروژکتور . عملکرد پروژکتورها بسیار ساده است. با این حال، ممکن است هر چند وقت یکبار با چالش هایی در روشن و خاموش کردن پروژکتور اپسون خود مواجه شوید. اگر این همان چیزی است که شما در حال حاضر تجربه می کنید، نگران نباشید! این مقاله برخی از دلایل احتمالی روشن یا خاموش نشدن پروژکتور اپسون شما را بررسی می‌کند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند دستگاهتان را به آرامی علت روشن/خاموش نشدن پروژکتور اپسون کنید. تعمیرات پروژکتور را بدانید.

روشن/خاموش نشدن پروژکتور
روشن/خاموش نشدن پروژکتور

علت روشن نشدن پروژکتور اپسون

دلایل زیادی برای روشن/خاموش نشدن پروژکتور شما وجود دارد. ممکن است به سادگی کابل برقی باشد که به درستی وصل نشده یا معیوب است، یک پروژکتور داغ شده، یک لامپ معیوب یا سوخته، یا یک قطعه آسیب دیده که باید آن را به تعمیرگاه ببرید.

ما این و دلایل دیگر را در زیر بررسی می کنیم و همچنین به شما نشان می دهیم که چگونه هر یک از علل را برطرف کنید.

یکی از ناامیدکننده‌ترین موقعیت‌هایی که می‌توانید در آن قرار بگیرید، زمانی است که ارائه‌ای برای ارائه دارید، یا می‌خواهید آخرین فیلم را تماشا کنید، فقط برای اینکه پروژکتور شما روشن نشود.

فناوری گاهی اوقات با شکست مواجه می‌شود، اما قبل از اینکه سریعاً نتیجه بگیرید که پروژکتور اپسون شما آخرین روزهای خود را دیده است، سعی کنید و بررسی کنید که آیا موارد زیر می‌تواند علت آن باشد:

پروژکتور به برق وصل یا روشن نشده

اولین چیزی که می خواهید در روشن/خاموش نشدن پروژکتور بررسی کنید این است که آیا پروژکتور واقعا روشن است یا به اشتباه وصل شده است. گاهی اوقات این فقط یک مورد است که پروژکتور از منبع تغذیه یا پروژکتور محکم به برق وصل نمی شود.

این را ببینید  طول عمر لامپ پروژکتور اپسون

پروژکتور را از برق بکشید، یک یا دو دقیقه به آن فرصت دهید و دوباره آن را وصل کنید. اگر مشکل دیگری وجود ندارد، پروژکتور شما باید به خوبی روشن شود.

اتصال معیوب یا شل

اگر اینطور است، پس چیز بعدی که می خواهید بررسی کنید این است که آیا مشکل به دلیل کابل برق معیوب یا شل بودن اتصال است. شناسایی دومی آسان است زیرا فقط باید اتصال را از سوکت بررسی کنید که آیا محکم یا شل است.

برای بررسی اینکه آیا پروژکتور شما کابل برق معیوب دارد، به فن نگاهی بیندازید. اگر در حال چرخش است، احتمال زیادی وجود دارد که سیم برق ایراد نداشته باشد.

باتری های ریموت خالی شده

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن/خاموش نشدن پروژکتور می تواند این باشد که باتری های ریموت شما کاملاً خالی شده و نیاز به تعویض دارند. برای آزمایش، باتری ها را بردارید و فقط برای چند ثانیه روی پارچه خود بمالید. به اندازه کافی مالش دهید تا باتری ها گرم شوند.

باتری ها را به کنترل از راه دور برگردانید و سعی کنید پروژکتور خود را روشن کنید تا ببینید کار می کنند یا خیر. اگر نه، باتری ها را تعویض کنید.

عمر لامپ بیشتر

در روشن/خاموش نشدن پروژکتور همچنین ممکن است لامپ پروژکتور شما از طول عمر خود فراتر رفته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. برای تایید عمر لامپ، دفترچه راهنمای کاربر را بررسی کنید. برخی از پروژکتورهای اپسون دارای یک نشانگر نور نارنجی هستند که به شما هشدار می دهد که چه زمانی باید لامپ تعویض شود.

این را ببینید  خاموشی در پروژکتور

پروژکتور شما بیش از حد گرم شده

برخی از پروژکتورهای اپسون زمانی که خیلی داغ می شوند خاموش می شوند و تا زمانی که کاملا خنک شوند از روشن شدن خودداری می کنند. با بررسی اینکه نشانگر LED چشمک می زند یا خیر، می توانید متوجه شوید که مشکل گرمای بیش از حد است. اجازه دهید پروژکتور خنک شود، سپس فیلترها را تمیز کنید تا گردش هوا مناسب باشد قبل از اینکه بتوانید دوباره آن را روشن کنید.

پروژکتور شما در حالت آماده به کار

در روشن/خاموش نشدن پروژکتور همچنین ممکن است پروژکتور خود را در حالت آماده به کار قرار داده باشید به همین دلیل است که روشن نمی شود. حالت آماده به کار معمولاً برای کمک به حفظ انرژی زمانی که پروژکتور استفاده نمی شود تنظیم می شود. تنظیم تایمر خواب را بررسی کنید و دوباره تنظیم کنید. پس از اتمام، پروژکتور خود را روشن کنید.

دکمه پاور قفل

گاهی اوقات این می تواند یک دلیل بسیار رایج باشد زیرا دکمه روشن/خاموش پروژکتور قفل است. ممکن است آگاهانه برای امنیت یا ناآگاهانه آن را قفل کرده باشید، اما در هر صورت، قفل است و باعث می شود پروژکتور شما روشن نشود. برای باز کردن قفل دکمه، آن را به طور مداوم به مدت 7 ثانیه فشار داده و نگه دارید. همچنین می توانید به جای دکمه پروژکتور از کنترل از راه دور برای روشن کردن آن استفاده کنید.  اگر در هر صورت از علت احتمالی آن مطمئن نیستید، راهنمای دقیق پروژکتور اپسون خود را مطالعه کنید تا ببینید آیا می تواند به شما در شناسایی علت کمک کند یا خیر.

این را ببینید  دلیل خاموش شدن ناگهانی پروژکتور

بدانید: دلایل انفجار لامپ پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =